Sunday, July 27, 2008

Romania e si aici... si cu bune, si cu rele!

Prima dată când pentru o fracțiunde de secundă m-am simțit acasă, deși în Pisa, a fost când pe lângă mine a trecut o dubiță cu boxele la maxim - Paraziții.

Când am fost la Livorno, am avut surpriza de a vedea lipite pe tomberoanele din zona rezidențială "afișe" cu oferta ATLASSIB pentru transport România - Italia, în format A4. Interesant cum tomberoanele erau folosite ca și panouri publicitare doar pe latura dinspre case/blocuri. Ăsta da marketing target-at! :(

Apoi, a fost episodul în care directorul masterului pentru care fac acum situl m-a întrebat dacă mașina din curte e a mea... Și eu nu observasem că în acea zi, în față, era parcat un VW de București...

Weekendul trecut aveam ceva timp liber în plus, așa că am făcut o plimbare prin Piazza dei Miracoli, să mă pierd puțin printre turiștii. Așa urechea mea a reperat rapid câteva cuvinte românești... Poate sunt eu mai ciudat, poate dorul meu de casă se manifestă mai neobișnuit după 3-4 săptămâni în care nu am mai auzit limba română. Acționând după primul impuls, m-am îndreptat spre cele 3 domnișoare venite să vadă Turnul și le-am întrebat dacă sunt românce. Reacția? Mai, mai să nu îmi răspundă, de parcă se simțeau jenate să recunoască... Până după vreo 20 de secunde când se uită una urât la mine și zice: "Da, si? Care e problema ta?!?" Zic și eu ca omul că vroiam doar să vorbesc, că sunt plecat de ceva timp din țară la care... cică să mai caut, că e plin de români... 8- Nici nu mai vreau să comentez cât de dezgustat m-am simțit în acel moment, cât mi-m putut strica ziua în doar câteva secunde... Ca să îl citez pe Andi,

Ți-au reamintit de casă. Dacă erai în România și îți răspundeau în sictir treceai cu vederea. Așa... ți-au adus România mai aprope de tine; dacă cumva îi simțeai lipsa!

Apoi, cum mă învățasem să mai arunc câte un ochi pe plăcuțele de înmatriculare, am vazut și un Mini One, de Cluj.

Ieri... am văzut o Dacia Logan aici... unul dintre puținele taxiuri pe care le-am văzut în Pisa! :)

***

Am preferat de data asta să scriu în română pentru că o vorbă spune: rufele murdare se spală în familie.

No comments: